søndag 18. november 2012

Å komme i gang

Det var sikkert ikke lurt. Ikke så veldig i alle fall. Og arbeidet blir nok aldri fullført. I et lite øyeblikk var tanken morsom, så interessant. Så syntes andre det var interessant, men de trodde nok det var tull. Mest for moro, liksom. Uansett ble enden på visa at det måtte prøves.

Litt planlegging måtte selvsagt til: Hvordan velge ut hvilke plater til hvilke tider? Alfabetisk? Kronologisk? Først de jeg liker og så de jeg ikke liker? Bare nyinnkjøpte og så eldre skiver når jeg fikk tid? Fem i uka? Ti uka? Hvor ofte og hvor mange hvis jeg skulle bli ferdig i løpet av ett år? To år? Til slutt ble planen å ta ting for seg etter innfallsmetoden. Litt basert på hva en vil høre på, og litt plukket ut etter tombola-metoden. Noen overraskelser blir det nok, både positive og negative. The Confessor av Joe Walsh ble nylig hentet fram og tørket støv av. Slett ikke så gal som jeg huska. Vel verdt de ti kronene den kosta da Toots stengte sjappa. Pearl Jam Live at the Gorge var slett ikke så bra som jeg huska. Men nå foregriper jeg begivenhetenes gang. Får komme tilbake til disse to en annen dag.  First things first, som det heter på utenlandsk...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar