onsdag 8. januar 2014

Guess who's back in town...

Det er et spellnytt år og på tide med årslister. Beste film, lengste kappgjenger, største skuffelse, mest usympatiske valgvinner... og de ti, nei tjue beste platene fra 2013. Og det er her jeg får problemer. Samme hvor hardt jeg tenker, tror jeg ikke jeg kommer på tjue nye plater jeg har hørt i 2013. Faktisk har jeg ikke hørt ti heile nye plater ei gang. Ikke som jeg har likt i alle fall. Vanskelig å lage nerdeliste med andre ord. Til gjengjeld har jeg hørt og kjøpt et solid utvalg med gamle plater, og er det en ting jeg liker, så er det gamle plater. Disse kan jeg trygt mene noe om, og det har jeg tenkt å gjøre.

Platene fra fjoråret kan enkelt deles inn i fem kategorier:

  1. Plater kjøpt i butikk i Norge.
  2. Plater kjøpt i utlandet (Krakow, San Francisco og London)
  3. Plater kjøpt på nettet, gjerne på impuls, og gjerne når jeg egentlig ikke hadde råd. (Paypal er farlige greier...)
  4. Gaver
  5. Plater jeg ikke heilt vet hvor kommer fra.

Kanskje jeg kommer til å bruke disse kategoriene til noe etterhvert. Kanskje ikke. Hvem vet? Det som derimot er sikkert, er at det blir i overkant mange positive omtaler. Ikke så rart. Jeg har tross alt kjøpt skivene sjæl.

Godt nyttår/nytt år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar